utorok 10. júla 2012

Just Ordinary People 21.

Ešteže ste mi napísali aspoň tých 5 komentárov, inak by som to sem ani nedala :D V podstate už mám domyslenú celú poviedku, a mám taký pocit, že to nenapchám ani do tých 25 dielov :D 
Kika to dnes zo mňa skoro vytiahla! :D no žiadne také, všetko si pekne prečítaš, kočka! :)





Prvý deň v škole, maturitný ročník. Divné pohľady a šepkanie za chrbtom. Netešila som sa, ale že vôbec. A čo si má človek obliecť v taký deň? Snažila som sa sústrediť na iné myšlienky. Ako som ležala na pláži na horúcom piesku, na chuť slanej vody na mojich perách, na vôňu môjho kokosového telového mlieka. Na  knihu, ktorú som si už druhý krát vzala na pláž, a mala zvlnené okraje od vody a všade na nej boli odtlačky prstov, mastných od opaľovacieho krému. 
Ruky sa mi však triasli tak, že som si šálkou kávy skoro vybila zuby. Mamin úškrn ma prinútil zamračiť sa ňu, tresla som hrnček do drezu a zamierila k dverám.
„Trafíš?“ podpichla ma.
„Boli sme tam včera,“ precedila som pomedzi zuby, zatiaľ čo som si obúvala baleríny a brala tašku.
„Veľa šťastia!“ zakričala ešte za mnou, keď som bola pri bránke.
Na to, že bolo ráno, vzduch bol teplý, ako každý deň. Náš dom pomaly začínal vyzerať obývane. V obývačke sa na stole povaľovali časopisy, ako obvykle a skoro všetky veci sme už mali vybalené alebo dokúpené. Mama sa rozhodla, že pokiaľ ešte nemusí ísť do práce, postará sa o záhradku. Nebolo síce veľmi o čo, mali sme iba mierne vyprahnuté, ale zelené trávniky, no vzala si do hlavy, že stoj čo stoj nasadí nejaké kvety. 
Na prvej odbočke som zahla doprava, prešla okolo malého parčíku a pár obchodov. Cesta trvala okolo desať minút a ocitla som sa pred moderne vyzerajúcim komplexom budov. S mamou sme včera navštívili riaditeľku, aby sme doriešili pár základných vecí, tak teraz som v ruke stískala plán školy a rozvrh hodín.
Študenti postávali v hlúčikoch pred bránou, ležérne sa opierali o svoje autá, vítali sa s kamarátmi. Našťastie, neboli tu povinné uniformy, čo mi veľmi odľahlo. Vládlo tam veselo, ani na jednej tvári som nebadala známky znechutenia zo začiatku, všetci sa proste tešili, že sú spolu. 
Nervózne som zamierila ku vchodu a snažila sa aspoň trochu zorientovať. Vybrala som sa k budove, kde sme mali mať prvú hodinu angličtiny, až potom som si uvedomila, že mám mapu naopak a idem zlým smerom. Prudko som sa zvrtla a vzápätí do niekoho vrazila. No to snáď nie, a hneď v prvý deň?
Škerila sa na mňa malá hnedovláska s prívetivou jamkou v brade.
„Ahoj, ty si nová však?“ spýtala sa s neskrývanou zvedavosťou.
Prikývla som. Asi bude priateľská. Ako sa mám chovať? Do pekla, Madison, mysli!
„Som Madison,“ vystrela som k nej ruku. Ona ju odignorovala a namiesto toho ma objala. To na nich tak pôsobí to počasie, že sú hrozne milí?  Dokonca sa predtým zastavili u nás susedia a priniesli nám koláč, vážne sme to nečakali a potešení príjemnou návštevou strávili večer s nimi.
„Ja Cassie, teší ma,“ tašku si prehodila na druhé plece a chytila ma podpazuchu. Trochu vykoľajene som sa nechala viesť a počúvala jej rozprávanie. Občas som odpovedala na nejakú jej otázku, ale väčšinu konverzácie si vystačila sama.
„Cassie, nechcem byť drzá, ale kde sú tvoje kamarátky?“ spýtala som sa, potom čo ma povláčila asi celým areálom a mala som dosť slušnú predstavu, ako to tam vyzerá. Nevyzeralo, že sa za niekým zberá.
„Ja žiadne nemám,“ zašveholila. Nechápavo som na ňu pozrela. „Vieš, všetky dievčatá tu ma nemajú radi, pre moju ukecanosť, ale ja si nemôžem pomôcť. No mám priateľa a ešte dvoch chalanov, s ktorými sa bavím. Tí sú v pohode.“
„Tak prečo si sa začala rozprávať so mnou?“
„Neviem, vyzerala si milo. Nevadím ti však?“ zamračila sa a medzi obočím sa jej vytvorila drobná vráska.
„Nevadíš,“ usmiala som sa na ňu, „a kde sú tí tvoji priatelia?“
„Teraz majú inú hodinu. Cez obed ťa s nimi zoznámim, teraz máš angličtinu s Blumom, však? Poď, tamto to je,“ ukázala za seba a vydali sme sa do triedy.
Hlavou sa mi preháňali myšlienky typu – ehm, nechápavosť. Ako som si mohla tak rýchlo nájsť takú kamarátku? Osud, náhoda?
Pán Blum vyzeral ako veľmi príjemný človek. S úsmevom povedal triede moje meno a nechal ma sadnúť si ku Cassie. Tá nadšene vyskakovala pri každom jeho slove a ja som sa zamýšľala nad tým, či je stále taká hyperaktívna a plná endorfínov.
Po pár hodinách som začala rozpoznávať niektoré tváre, s ktorými som mávala hodiny. Všetci očividne patrili do maturitného ročníka, ale nikto sa mi neprihovoril ako Cassie.
Cez obednú prestávku ma Cassie zaviedla do jedálne, kde som si dala nejaký šalát a minerálku, lebo na nič iné mi neprišla chuť. Študenti sa postupne usádzali za stoly, alebo vychádzali presklenenými dverami von. Na pokožke som pravidelne pocítila závan teplého vzduchu, čo sa dral dnu. Všade vládla veselá vrava a nezdalo sa, že by si ma niekto všímal, ako som postávala pri pulte s táckami. Cassie si zabudla tú svoju, pretože sa radostne rozbehla k stolu, kde sedeli dvaja chalani. S povzdychom som vzala obe tácky a pomalým krokom prešla k nej. Ospravedlňujúco na mňa pozrela, na čo som len mykla plecom.
„Chalanii, toto je Madison. Mad, toto sú Dave a Jeff,“ ukázala na nich.
„Rada vás spoznávam,“ povedala som úprimne. Oni sa len vyškierali, obaja ako tekvice. Dave, Cassin priateľ bol nižší, zato svalnatejší ako vyšší Jeff. Samozrejme, opálení, len v bermudách a tričku, ako sa zvyklo na riadneho Kalifornčana.
„Hrávajú plážový volejbal aj sss...“ písmenko s zámerne natiahla, pričom sa otáčala a zrazu ukázala k dverám, „s Benjaminom – Benom.“
V tej chvíli som ďakovala bohu, že som tie tácky už položila, inak by sa mi s rachotom zosypali k nohám. Stál tam ten chalan a mne skoro zamrelo srdce, keď zamieril rovno k nám.

Ľúúúúbim vás! :)

17 komentárov:

  1. úžasné :) štve ma, že som to z teba nedostala :/ si zlááá (ak ti ja niečo prezradím, prezradíš aj ty mne? na výmenu??) a táto časť je úplne super, od začiatku som čakala, kedy sa tam objaví ten chalan (má inak pekné meno :D) píšeš dokonalo kočka, veľmi ťa ľúúbim, nádherné to je :*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. možno áno, možno nie :D možno je tvoje obľúbené slovíčko, však? :D ďakujeem, ja ťa ľúúúbim viac :-*

      Odstrániť
    2. Jančeková dúfam, že bude s Benjaminom :) :D a vieš prečo ? ;) ;D lebo Zayn mi po tej veci s nejakou kravou príde ako totálny chrapúň :D ale je to DOKONALOSŤ čo sem píšeš :) Kikuš, žena, zorganizujeme to naše stretko aj tuto s Katie ? ;)

      Odstrániť
    3. ale Zifaa, nepredbiehajme udalosti :D inak ďakujem :)

      Odstrániť
    4. Maruš, ja by som stretko s vami brala :D len taký detail, že kde, kedy a ako??? :)

      Odstrániť
  2. Úchvatné! :) uch, ten Ben si začne niečo s Mad, že áno? :D ale aj tak si myslím, že sa do toho vopchá Zayn (čo by mi nevadilo), ale neviem ako... x) dúfam, že už teraz máš ďalšiu napísanú! ;)*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ale nefilozofuj mi tu, áno mám napísanú :D bože, vy takýmto spôsobom to chcete odomňa zistiť! nič nepoviem :D
      ďakujem, lááf jú :)
      P.S.: dnes sa mi s tebou snívalo :D neviem, ako si sa tam dostala, ale proste viem, že som ťa volala že kočka a ďakovala ti za komentáre a o niečom sme sa rozprávali :D

      Odstrániť
    2. vidíš? som na tvojom blogu tak závislá, že sa to kompenzuje už aj v tvojích snoch! :D ..ako vieš, že som to bola ja? :D

      Odstrániť
    3. závisláčka :DD lebo ja že Sjúúúzn, a ty si si ku mne prisadla a objala ma a potom sme sa rozprávali :D však viem ako vyzeráš, pozerala som twitcaam :D

      Odstrániť
    4. máš bujaré sny :D ..čo si pila? pretože ja neviem o tom, že by som mala niekedy twitcam, či? :D

      Odstrániť
    5. bujaré sny veru mávam :DD ale to si nevšímaj, vidíš, asi sa mi aj to snívalo a mýlim si to s realitou :DD

      Odstrániť
    6. takže som to nemusela byť ja! :D takto mi falošné nádeje dávať! :DD xx

      Odstrániť
  3. Stále si stojím za tým , že na Zaynátora nikto nemá !! :D Možno Louis , alebo Liam.. Okej dosť !! :D :D To je jedno.
    Tam ten henten , nech je gay a hotovo !! :D
    Som náročná , viem . To mám po.. neviem kom:D
    Ale zbožňujem ťaaa !! :Dxxxx

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. netrep mi tu blbosti, už je to napísané a všetko sa dozvieeš :D ja ťa tiež zbožňujeeem! :Dxxx

      Odstrániť
  4. Aaa rýchlo ďaľšiu. Juj som hrozne zvedavá :D úplne vtipné mi prišlo to meno Dave, lebo tak volám sestrinho frajera a on mi nejako nezapadá do opisu "tvojho" Daeva... :D -Tins

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. máš byť na čo zvedavá :PP to vážne? :D a aký že je sestrin frajer? :D x

      Odstrániť
  5. ty si napísala : Dave, Cassin priateľ bol nižší, zato svalnatejší ako vyšší Jeff. Samozrejme, opálení, len v bermudách a tričku, ako sa zvyklo na riadneho Kalifornčana... Takže a ten sestrin - vysoký, je chudý ako špáratko a akože má svaly, ale čo ti ja viem.. :D a aby som nezabudla, je biely ako stena :D - Tins

    OdpovedaťOdstrániť