nedeľa 28. apríla 2013

Life Goes On 13.


The only real control we have is over ourselves
So let's get over it
That we can't and we won't control anything else


Will

Existujú dva typy čakania. To prvé je očakávanie niečoho, čo vieš že príde skôr či neskôr, ako napríklad čakanie na vlak, či autobus, ktorý má ísť presne o 6.28. A potom to druhé, čakanie niečoho, čím si nie si istý, že to naozaj príde.
Ani nevieš, čo to je, no nejaká divná sila ti navráva, dočkáš sa. A nemáš poňatia, či to bude zlé, alebo dobré. Tento druh ti zastaví srdce v divnom okamihu, skrúti žalúdok, zatočí hlavu. Dostaneš strach.
Niekedy sa toho ani nedočkáš. Môže ti zastavovať srdce, skrúcať žalúdok a točiť hlavu, ale je to len príznak nejakej zvláštnej choroby, alebo si večer predtým vypil toho príliš veľa.
A potom sa začneš obávať o svoje zdravie, fyzické i psychické. A potom až táto udalosť spustí ozajstné príznaky druhého typu očakávania.
Vtedy netušíš, čo bude s tvojou budúcnosťou. Vlastne, to nikto netuší už ani teraz, a ja sa pri predstave toho, čo bude ďalej, strasiem. Nechcem to vedieť. Keby mi to niekto teraz začal vrieskať priamo do uší, zapchám si ich a kričím.
Ale to kričanie nezastaví moje úvahy. Najhoršie je, keď som sama so svojimi myšlienkami. Snažila som sa počítať ovce, no po preskúmaní izby som zistila, že sa v nej nenachádza ani jedna. A tak sa v noci opaľujem svetlom z monitora laptopu a snažím sa nedúfať.

„Myslíš, že to zvládneme?“
„Netuším.“
„Aspoň si úprimný,“ odfrkla som a snažila sa vytrhnúť si ruku z jeho zovretia.
„A čo chceš počuť?“
„Ty vieš.“
„Neviem.“
„Ale vieš.“
„Naozaj sa ideme o tomto hádať?“
„Ty si začala,“ povedal, to už sme boli pri dverách.
Prevrátila som oči. „Harold.“
„Prepáč,“ vzdychol si a pritiahol si ma bližšie. Postavila som sa na špičky a omotala mu ruky okolo krku, prstami sa hrala s jeho kučerami na zátylku.
„Nechcem to urobiť,“ zašepkala som oproti jeho perám.
„Myslíš, že ja hej?“
„Zavoláme si, a budeme sa stretávať stále. Potajomky.“
„To znie vzrušujúco,“ uškrnul sa a pritisol ma k stene. Prisal sa na moje pery, akoby to bolo posledný krát, čo v podstate naozaj bolo, no obaja sme dúfali v opak.
„Bude to dokonalá love story. Dvaja milenci, ktorí nemajú dovolené byť spolu.“
„Rómeo a Júlia.“
„Môžem byť Rómeo?“ spýtala som sa.
„Ty môžeš byť čo len chceš. A kto nás tajne zosobáši?“
„Louis si vybaví licenciu.“
„Ale vieš, že obaja na konci zomrú,“ podotkol.
„Naša rozprávka bude s happyendom.“
Posledný bozk. Potom som od neho odstúpila a zhlboka sa nadýchla. Chytila som kľučku.
„Pripravený?“
Prikývol. Trhla som dverami, až narazili do steny a vypochodovala som von.
„Už nikdy ťa nechcem vidieť!“ skríkla som.
„Pocity sú vzájomné!“
Strčil mi do rúk pár mojich vecí a postrčil ma dolu schodmi. Do očí sa mi tisli slzy. Nie preto, že by som bola až taká dobrá herečka. Boli to slzy hnevu. Prečo to musí byť také nespravodlivé?
Videla som novinárov. S hlavou sklonenou k zemi som kráčala k môjmu autu, ignorovala ich výkriky. Posledný krát som sa pozrela na Harryho a naučene k nemu zdvihla trasúci sa prostredník. On na odpoveď zabuchol dvere a ja som nastúpila do auta.
Snažila som sa nerozplakať.
Márne.

9 komentárov:

  1. Ja som vedela, že sa oplatí čakať, časť je úžasná, ako vždy ;) Predstava, ako sa hrá s Harryho kučierkami, ach krása :D úplne super časť, som zvedavá, ako tu bude pokračovať medzi Will a Harrym , teším sa na to a veeeľmi, píšeš fantasticky ! ... Danka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. je to dokonalé, úžasné, super a neviem čo ešte ... :) strašne sa teším na ďalšiu časť

    OdpovedaťOdstrániť
  3. na takéto dokoonalé časti sa oplatí čakať vždy :) užasne to je :)) dokonalosť :) šupito dalšiu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ó máj gát ;D já...je to super! Chudáci nechtěla bych být na jejich místě....nedokážu si to ani představit...vím, že je to celý jenom fikce, ale i tak mi jich je líto...
    PS: promň, že jsem nekomentovala poslední asi 3 části, ;DD ale nějak nebyl čas číst... ešřtě jednou je to super, jen tak dál...
    Efká(:

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Táto časť patrí medzi ten druh častí, na ktoré sa oplatí čakať vždy, ako už bolo spomenuté v komentári č.3.
    Lebo:
    a) úúúúúúúplne úúúúúžasná úvaha na začiatku :333
    b) niečo strašne zlaté, milé, seksi, ale zároveň prepracované do detailov a precítené ako stred (bonus je Hazza :33 )
    c) sk*rvene smutný koniec, od ktorého nikdy nevieš, čo očakávať, a preto ťa to núti čakať a tešiť sa na ďalšiu časť, čo je aj môj prípad :333
    Dokonalé, úplne. ♥
    *Aďka*

    OdpovedaťOdstrániť
  6. To je.... no.... ehm.... skvelé!
    „Louis si vybaví licenciu.“ tá veta ma rozosmiala :D
    Ale potom ma normálne rozplakal ten koniec -_-
    Dúfam že budú ako Rómeo a Júlia :3 :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Samozrejmé, šak Louis si vybaví všetko a dostane licenciu na všetko a on aj oblbne všetko, všetkých a aj súdy so svojim šarmom, vlasmi a Eleanor po boku :D Ja to proste žeriem ! Aj Louisa, aj Harolda (hlavne), ale úúúúplne žeriem príbééééh :D Ňo ! Skvelé, super nápad. Teším sa na "tajné stretnutia" budú také, ňami ? :D Veď vieš aké myslím, či ? :D (devil face) Padám, píšem blbosti. Krásne, ako vždy ♥ xxx

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Bože, bože, bože :( Strašne to prežívam, ale to sa mi pri čítaní stáva bežne :) Plakať s hlavnými hrdinami, smiať sa s hlavnými hrdinami :D Moje nepísané pravidlo ;) A čo sa týka tejto kapitoly, je to opäť prekrásne. Smutné, dojemné, ale realistické :)
    Nanešťastie som nikdy nemala rada realitu :D Neznášam ju -_- V mojom sci- fi svete sa všetko končí happyendom :) Takže to vysvetľuje ešte jednu vec. Nemám rada Rómea a Júliu. Vážne :D Je to také nespravodlivé (!!!!) Samozrejme je veľmi nefér aj to, že pri jedinej knihe sa moje slzne zásoby rapídne znížia :)
    Tento komentár si spätne neprečítam, pretože nemá žiadnu pointu, ale nič iné ma nenapadlo :D Xx

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ten začiatok nemal chybu !!! Vydaril sa na jednotku...potom prišlo na môj vkus priveľa bezduchého pubertiackeho dialógu, ale perfektne to vyvážilo celkový dojem, lebo keby aj tá druhá časť bola na rovnakej úrovni, nevedeli by sme, aká dokonalá a úúúžasná je tá prvá. Idem rolovať ďalej...:-)

    OdpovedaťOdstrániť