streda 10. apríla 2013

Life Goes On 07.


Take all the courage you have left
Waste it on fixing all the problems that you made in your own head

Niall

Zoe znovu odišla bez slova, či nejakého odkazu. Keď som sa s privretými očami dotackal do kuchyne, nikde nebolo ani známky po tom, že tu vôbec bola. Vrhol som pohľad na digitálne hodinky na televízore. Jedna poobede. S povzdychom som otvoril chladničku, no potom ju opäť zatvoril, keď som si spomenul, že v nej aj tak nič nenájdem. Môj žalúdok hlasno zaprotestoval.
Vyčerpane som sa preto zvalil na stoličku aj s telefónom v ruke.
„Liam?“ zamrmlal som, keď mi to zdvihol.
„Áno?“
„Máš doma jedlo?“
„Samozrejme.“
„A nedonesieš mi niečoo?“
„Ha. Zabudni.“
„No taak, ja som hladný a už znovu bez zásob.“
„Prečo si dopekla nenakúpiš, keď ti to pripomínam?“ povzdychol si.
Zložil som a rýchlo na seba natiahol tričko a tepláky. O dve minúty som už stál pred jeho dverami, čo boli len o poschodie vyššie. Natiahol som sa po náhradný kľúč, čo bol ukrytý v kvetináči a potichu si odomkol dvere. Nemal veľa možností, už ho predo mnou skúšal skryť pod rohožku, pod uvoľnenú dlaždicu pod rohožkou, za pokazený zvonček a susedov kvetináč, ale môj tajný informátor ma zakaždým zachránil.
Zakrádal som sa do kuchyne, a tam hneď zamieril k chladničke. Zo skrinky som schmatol polovicu cereálneho rožku a napchal si ho do úst, zatiaľ čo som sa snažil nájsť niečo prijateľné. Nakoniec som sa rozhodol pre arašidové maslo s džemom.
Len čo som sa otočil, ocitol som sa tvárou v tvár zamračenému Liamovi. „Ako si sa sem zase dostal?“
„Tajný zdroj,“ zamrmlal som s plnými ústami a prešiel popri ňom k stolu. Dal som si urobiť hrianky a pritom dožúval rožok, kým Liam na mňa stále zazeral.
„Budeš mať vrásky,“ poznamenal som.
„Ja toho Zayna zabijem.“
„Čo zase urobil?“ spýtal som sa nevinne.
„Ty si neskutočný, Horan. Náhradný kľúč si dám sem dovnútra, je mi jedno či zostanem vymknutý.“
„Ale no tak, vieš, že ma máš rád.“ Práve som sa ho chystal objať, keď mi z hriankovača vyskočil chlieb a rýchlo som si to rozmyslel. Usadil som sa za stôl, a Liam si sadol oproti mne. Sledoval ako si natieram hrianky a podľa jeho výrazu určite vymýšľal účinný spôsob ako ma zabiť, bez toho aby ho zavreli.
„Si nechutný,“ pokrčil napokon nosom, keď som sa snažil napchať si do úst celú hrianku.
„Ia adný,“ povedal som, čo malo pôvodne byť ‚iba hladný‘.
Keď som dojedol asi piatu hrianku, prešiel som do obývačky a zbadal na zemi rozhádzaný kufor. Posledný hlt mi zabehol, a začal som sa dusiť. Liam sa iba díval, ako pomaly červeniem, kým som sa ponáhľal naspäť do kuchyne pre pohár vody.
„Mohol som umrieť,“ vytisol som zo seba napokon.
„Nemohol.“ Na tvári sa mu objavil prvý úsmev.
„Ty si masochistický egoista, nechal by si ma zadusiť sa!“
„Ani nevieš čo tie slová znamenajú.“
„To je jedno,“ odvrkol som, „prečo máš v obývačke kufor?“
„Balím sa?“ povedal to skôr ako otázku.
„To už?“
„Niall, odchádzame zajtra večer, nie každý si to necháva na poslednú chvíľu.“
„Veď je ešte skoro.“
Ľahol som si na jeho gauč a dlaňou si prešiel po plnom bruchu.
„Si si vedomý toho, že ťa tu nechávam iba kvôli tomu, že si konečne prehovoril?“ sadol si na moje nohy a ja som ho ťarbavo skopol dolu.
„Keby mi nedošlo jedlo, ani neprídem,“ zamrmlal som so zatvorenými očami. Šťuchol mi do boku, a ja som sa strhol, potom schmatol jeho ruku a snažil sa mu ju vykrútiť. Využil to a stiahol ma za sebou na zem. Bol to začiatok bitky, a neprestali sme sa váľať po celej obývačke, až pokým sme obaja boli v záchvatoch smiechu a bez dychu.
„Dobre, vzdávam sa!“ zakričal som, keď ma uväznil tak, že mi kolenami pritlačil ramená k zemi. Zliezol zo mňa a ja som sa hlasno vydychujúc posadil.
„Toto som chcel vidieť,“ povedal mi potom, narážajúc na môj úsmev.
„O chvíľu opäť zmizne.“
„Čo sa deje, Niall?“
„Nechcem o tom príliš hovoriť.“
„Tak fajn.“
Už sme boli obaja vážni a ja som sa postavil. „Asi by som sa mal ísť baliť.“
Prikývol. Bez ďalšieho slova som odkráčal a frustrovane kopol do mojich dverí. Uvedomil som si, že nemám svoje kľúče. Zaboril som si ruky do vlasov. Chvíľka s Liamom v jeho byte ma chvíľu vytrhla z reality, no teraz som bol zase sám s mojimi myšlienkami.
Prečo musí byť všetko také komplikované? 

9 komentárov:

  1. Ja som normálne zosmutnela z toho, že Nialla niečo trápi, čo to môže byť? :/ a tí dvaja, no ja ich milujem, sú ako bratia ... potešila ma táto časť, "odbehla" som si z reality, kde sa budem musieť vrátiť, pretože sa budem musieť ísť učiť, kedže mám ten testový týždeň, ale vidieť, že na mňa myslíš, pretože zatiaľ je všetko ok (aspoň dúfam :D ) proste úžasná časť, to ako tam opisuješ Nialla, nášho večne hladného írskeho ňuňáka :D haha, skvelá časť ! :* ... Danka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ááááááááá ! Nemám rada, keď to takto zakončíš. A ty to takto zakončuješ neustále. Ňah ! Nevadí, ja si počkám. Baví ma čítať mierne znechuteného Nialla a Liama, ktorý je chudák vždy vybrakovaný :D Tešíííííííííím sa na ďalšiu :) (vidíš to moje nadšenie ?) :D ♥ xxx

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krása! Je to úplne super! Chude Niall. Uz,aby ho nic netrapilo, aby se to vyresilo. Sunny(moje prezdivka pro nej ;D) a smutny to nejde dohromady ;D jinac tesim se na dalsi cast. Kez bych psala tak dokonale jako ty.......;D
    Efka(:

    OdpovedaťOdstrániť
  4. tomuto príbehu vôbec nerozumiem ale aj tak ho mám strašne rada som zvedavá akosa to bude ďalej vyvýjať :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Musím priznať že na začiatku som sa dosť nasmiala :D
    A potom... som tak trošku zosmutnela kvôli tomu Niallovi... moje malé kuriatko :/ :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. akože .. to .. ja som .. :/ ten Niall ma trápi :( ale neskutočne dokonalé to je !:) teším sa na ďalšiu :3 a dufam že bude čo najskor :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Hrianky sú VŽDY dôležitejšie ako ľudia, Horan! :D :D
    Moje kamarátky. :3
    Ale...čo, doriti, mu je? :( Okrem toho, že mu došlo jedlo, samozrejme. :O
    Úžasné, ako vždy. ♥ A naozaj ma zaujíma, čo si zase vymyslela/ čo vymyslíš ďalej. :3
    *Aďka*

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Posledná veta sa ti vydarila :) Často sa to samé pýtam aj ja :D Je to neskutočne úžasné, na prvý pohľad normálnu tému dokážeš premeniť na neobyčajnú :)♥
    A je tu menší problém, keďže som dostala chuť na hrianky a nejako sa nám pokazil hriankovač -_- Nemáme ani arašidové maslo :D
    Niallera zbožňujem, on nie je žiaden bezočivec, len má veľmi pekný vzťah k jedlu :3 No trápi ma jeho aktuálny stav a neznáme okolnosti :/ Som zvedaváá! Chytro ďalšiu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Nič nie je komplikované Niall, netráp sa! :D :D :D super, už to riadne nakopni! :D :D
    Harlow

    OdpovedaťOdstrániť