piatok 19. apríla 2013

Vegas.


I had a dream last night we
Drove out to see Las Vegas
We lost ourselves in the bright lights
I wish you could've seen us


Moja hlava. To bolo prvé čo som si uvedomila, neprestajné búšenie vo vnútri mojej lebky. Skúsila som sa pohnúť, a vzápätí som si uvedomila, že ležím na niečom mäkkom. Opatrne som otvorila jedno oko, a vyľakane sa snažila posadiť, pretože sa mi pri uchu ozvalo chrápanie. To niečo mäkké podo mnou sa pohlo. Preboha.
Boli sme na zadnom sedadle auta. Cez pootvorené okná dovnútra prúdil svieži oceánsky vzduch a jasné kalifornské slnko.
Dezorientovane som sa vyhrabala von a zakryla si tvár, búšenie v mojej hlave neprestávalo. Nachádzali sme sa na opustenom parkovisku rovno pri piesočnatej pláži. Uvedomila som si, že mám na sebe len voľné biele šaty, ktoré boli pri rebrách natrhnuté. Vlasy som mala zamotané a v ústach ma príšerne smädilo, bola som celá lepkavá a slaná od morskej vody. Zrazu sa mi okolo pása omotali ruky a ja som sa otočila.
„Čo sa včera preboha stalo?“ šepla som pri pohľade na môjho najlepšieho priateľa.
„Uh,“ prehrabol si rukou vlasy. „Vážne to chceš vedieť?“

„Vegas,“ ukázala som na mapu rozloženú pred nami a zaškerila sa naňho.
„Si si istá?“
„Absolútne.“
Cesta bola zmes kofeínu, mentolových cukríkov, cigariet a neskutočnej horúčavy. Keď sme dorazili do vysvieteného mesta, bola už tma. Nočný život sa však ešte len rozbiehal, a premávka bola čím ďalej horšia. Prezliekala som sa na zadnom sedadle. Snažil sa na mňa nezízať v zrkadielku, no potom som ho prichytila a šibalsky naňho žmurkla. Ocitli sme sa pred známym kasínom.
„Ideme utrácať peniaze,“ zahlásil a chytil ma okolo pása.
„Asi som unavená.“
„Neboj sa bejby, toto mesto ťa nabudí.“
Bolo to presne také, ako zo všetkých hollywoodskych filmov. Sedeli sme pri pokrovom stole, on hral, ja som sa dívala. Chodila pre drinky. Niekedy počas hry sa jeho ruka ocitla na mojom kolene. Posúvala sa čoraz vyššie. Keď zastala v polovici, sklamalo ma to. Nevedela som, či iba z toho alkoholu, ale srdce mi búšilo ako divé. Pozrel na mňa.
„Ideme?“
Mykla som plecom, a on ma chytil za ruku. „Poď, opijeme ťa.“
„Už som mala dosť,“ vyhlásila som nepresvedčivo. Po dvoch fľašiach neznámeho alkoholu sa mi parádne točil celý svet. Ani neviem ako, ale zrazu som bola v kostýme Marylin Monroe a on Elvisa Presleyho.
„Po tomto som vždy túžila!“ vykríkla som nadšene. „Ale vôbec nevyzeráš ako Elvis. Zato on áno!“ Zamierila som k neznámemu a pozorne ho skúmala.
„Ty si Elvis?“
„Som čo len chceš, zlato.“
„Páni, nemôžem uveriť, že sme sa naozaj stretli s Elvisom,“ šepol mi do ucha, keď sa opäť objavil po mojom boku, jeho parochňa trochu nakrivo.
„Vy dvaja ste ďalší na rade?“ spýtal sa zrazu neznámy Elvis.
„Jasné,“ zasmiala som sa a vošla dovnútra.

Och. Podal mi do ruky kávu v papierovom pohári a sadol si vedľa mňa do piesku.
„Povedz mi, že len snívam,“ vzdychla som a položila si hlavu na jeho plece. Pocítila som, aký je napätý a odtiahla sa od neho. „Asi to všetko zmení, však?“
„Ja neviem,“ zamrmlal
„Takto som si náš výlet nepredstavovala.“
Ticho.
Načúvala som šumeniu vĺn a škriekaniu čajok. Bosými nohami som šúchala po piesku, pomaly odpíjala z horúcej kávy. Zúfalo som si ľahla na chrbát a prázdny pohár odhodila za seba. „Hneváš sa na mňa.“ Vyslovila som to skôr ako konštatovanie, nie otázku.
Ľahol si vedľa mňa a pocítila som na sebe jeho pohľad. Neotočila som hlavu. „Samozrejme, že nie,“ šepol.
„Keby môžem vrátiť späť čas, okamžite by som to urobila. Sme najlepší priatelia, a teraz sa to pravdepodobne všetko pokazilo. Prepáč.“
„Nemáš sa za čo ospravedlňovať. Je to moja chyba. Ja by som však čas nevrátil.“
To ma donútilo pozrieť sa na neho. „Pozri, včerajšia noc možno neskončila celkom podľa predstáv. Ale napriek tomu som sa prichytil premýšľať nad tým, že možno to takto malo byť. Možno... neviem ako ti...“
„Ja viem, čo máš na mysli,“ povedala som jemne. Preplietol nám prsty. Pocítila chladný kov obrúčky na jeho prste. Zdvihla som si k očiam ľavú ruku. Slnko sa odrazilo od strieborného krúžku. I had a dream last night we drove out to see Las Vegas, we lost ourselves in the bright lights, I wish you could've seen us...

Text z tejto pesničky:) 

8 komentárov:

  1. Streľ mi facku lebo asi snívam. Ty KOKOS ! Neverím, asi sa rozpliniem. TO je aký super nápad, pre mňa si proste Pani s veľkým "P" čo sa týka jednodielok. Och, teraz sú komplexy na mojej strane, čokoláda tomu nepomáha. Jáááááááááááááááááj :D Neviem vyjadriť svoje pocity, proste...šermujem rukami a nohami, mama na mňa pozerá a je to divné. Aj tak je to že....wááááu :D xxxx muack

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jeesus, nekomplexuj prosím ťa, toto je obyčajný a obohraný nápad:D aj ty keď nevieš vyjadriť svoje pocity začneš sa všelijako čudne hýbať, nie som jediná?:DD anyway, thank you so much:)xxx

      Odstrániť
  2. joooj, musím dať like!:) nebudem tu písať prehnané reči o tom, že je to najlepšia jednodielovka a ty si najlepšia autorka, lebo to, po prvé, z mojich úst nemá žiadnu hodnotu a po druhé, chlieb lacnejší nebude,... iba poviem, že môžeš mať dobrý pocit z toho, že svoj čas (pravdepodobne určený na učenie do školy) obetúvavaš na tieto účely :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. dokonalooosť! :) aj ja chcem najlepšieho kamaráta.. :( najkamoška je dzivá tiež ale najkamoš.. ccc :DD dokonalé to je :) krásne :) užasné atd .. dalšie slová chvály :) teším sa na dalši tvoj výtvor:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Z tohto plynie ponaučenie, že nemáš piť, lebo nikdy nevieš, čo sa môže stať. A ešte nikdy nechoď do Las Vegas s najlepším kamarátom! :D :D
    Úžasné. xx
    *Aďka*

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Super to je, krááásne ! ... Danka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Nenormálne úžasné :O Píšeš najlepšie jednodielovky na svete a to myslím úplne vážne ;) Ten nápad je jedno veľké WOW, som rada, že vznikla táto pesnička a ty si z nej nabrala inšpiráciu :)
    Ten koniec je taký tajomný, čarovne rozvitý♥ A páči sa mi, že si tam nespomenula meno daného chlapca, vlastne ani dievčaťa, každý si tam môže predstaviť koho chce :)
    Fúú :D Ukončím to tak, že si proste talent :) Na písanie máš bunky ;)

    OdpovedaťOdstrániť