piatok 21. júna 2013

Sunflowers.

Časť sa mi písať nechce, ale vyskúšala som niečo také... nové. Hope you like it:)


„Počkaj... kde si vlastne bola? A s kým? A znovu ideš?“
Pokrútila hlavou. To môžem vedieť iba ja a ty musíš zistiť. A bol na začiatku toho kruhu. Horúčava sálala z každého kútu. Na najvyššom poschodí paneláku, s oknami obrátenými na juh sa cítil omráčený, udusený. Teplo vsakovalo pod kožu, lepilo tričko na chrbát, tepláky k stehnám. V rohu bola o chvíľu kôpka oblečenia.
Ona nikde.
Boli mladí. Boli teenageri. A zamilovaní. Ale nebola to skutočná láska. Ako by mohla? A je smutné myslieť na to. Preto to nechali tak.
Ale môže chalan a dievča skutočne zostať len priateľmi?
Tretia sprcha. Nedotknutý telefón bez zmeškaných hovorov. V uteráku okolo pása stál uprostred kuchyne a mokrú hlavu neúspešne strkal do chladničky. Laminátová podlaha zavržďala. Na chrbte mal ešte stále kvapky vody. Jemné ruky mu ich rozotreli po pokožke. Prudko sa obrátil a hlavu si treskol o roh dverí na chladničke. „Ty môj nešikovný,“ smiala sa a potom ho objímala. Nevadilo jej, že je zamočená. Vraj sa môžu usušiť spolu.
Chytil ju za ruku a vzal ju von. Do mesta, k fontáne, na zmrzlinu. Ruky mali spotené, no nepustili sa. Držali sa ako o život, a delili sa o horúčavu ich blízkych tiel. Akoby tá okolo nich nebola dostatočná. Na čelách vyrážali kvapky potu, stekali po spánkoch, za golier trička.
Sadli si do tieňa kaviarne. „Chodieval som sem každú sobotu. Tam oproti je kvetinárstvo, vidíš? A vždy sem prišli, starý pár. Muž vošiel do obchodu, žena čakala vonku. A potom sa objavil so slnečnicou. Ona sa smiala, potešene si ju vzala a obaja vyzerali neskutočne šťastne. Chápeš? Po toľkých rokoch. Keby vidíš, ako sa na seba dívajú,“ vzdychol.
„Ty si divný,“ poznamenala s úškrnom. Mykol plecom a ponoril lyžičku do roztápajúcej sa zmrzliny. Palcom zotrel kvapky, čo vyrazili na pohári a na perách mu stále pohrával jemný úsmev. Keď pozeral dolu, mihalnice sa mu otierali o líca a vlasy mu padali do čela. Odhŕňala mu ich. Každú jednu kučeru povinne zdvihla a založila späť na miesto. Úsmev sa mu rozšíril.
Boli na pláži. Na prstoch sa im hompáľali topánky. Jemu na pravej ruke a jej na ľavej. Tou druhou sa znovu držali. Chodidlá sa zabárali do piesku, občas zaškrabli o stratenú mušľu. Všade sa ozýval iba špľachot vĺn o pobrežie, prerušovaný morskými vtákmi a ruch z ulice. Čajky svojím škrekom dávali najavo hlad a túžbu po koristi, čím bližšie boli k prístavu. S tým sa takisto približovala aj známa vôňa smažených rýb. Slnko už bolo skoro za horizontom, načahovalo však ešte posledné lúče, ktoré putovali po jej odhalených nohách.
„Ľúbiš ho?“ Zastala. Otázka ju prekvapila. Zdvihla obočie, a kútiky úst sa lišiacky natočili hore. Chodí za sestrou. Nemá nikoho.
Noc starla. A oni starli s ňou. Poď bližšie.
Väčšie peklo už v byte bez klímy a jediného fungujúceho ventilátoru nemohlo nastať. Napriek tomu ich rozpálené telá vytvárali nový zdroj horúčavy. Nechaj blúdiť moje ruky.
Nechala. A ony blúdili. Vyhŕňali tričko, spôsobovali zimomriavky. Aj pery. Malé bozky na sánku. Nižšie. Výstrih trička stiahnutý pod prsia, cez rameno. Nežne. Jazyk ochutnal odhalenú kožu. Bola slaná a sladká zároveň. A s láskou. Zuby sa predrali na povrch. Zanechali za sebou značky, ktoré ťažko zamaskovať. Tričko už viac nebolo potrebné. Pery našli svoj cieľ; tie druhé, mäkšie, jemnejšie.
Je náš čas. Aby to fungovalo. Na druhý pokus.
„Keď budeme starí, budeš mi kupovať slnečnice.“

16 komentárov:

  1. A ja sa s tebou nehrám! Lebo furt dačo také napíšeš že och! :( cítim sa mizerne a zakomplexovane...už som v pohode :) No, takéto útržky písané štýlom ako vieš len ty je ako odmena :) Ale vážne, vždy mi tak podskočí srdce keď vidím dačo také pekné na mojej lište s novými článkami, že len utekám čítať. Vážne krásne, hneď si mi rozveselila deň :) Luvvvv ♥ xxx

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. pf, tak sa nemáš prečo cítiť, ty píšeš lepšie:) ďakujeeem, luuv ya♥:))

      Odstrániť
  2. ááá :3 dokonalosť :3 užasné :) rýchlo niečo podobné :)) alebo pokračovanie ♥ šupitko :3 teším sa na dalšiu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ježiši, ja tu chválim britky a potom si prečítam toto... :)
    Ty sa z nikým neporovnávaj, Katie, máš prekrásny osobný štýl písania, ktorý mi vždycky vyrazí dych a.. jooj :D
    Už začínam tárať, ale z mojich úst asi nikdy nevyjde nič iné než chvála :)
    Love you, darling, remember it♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak dobre, už sa nebudem porovnávať, ale stále píšu britky lepšie!:D ďakujem, honeey, love you too:)

      Odstrániť
  4. Ja sa na to možem vysrať!
    Prečo zakaždým musím stratiť dych a potom sa mi s prepáčením d*jebe (v tom dobrom slova zmysle) nálada, lebo viem, že to, čo si tu prečítam, je dokonalé? Že existuje niekto, kto tak naozaj písať dokáže? (A ja nie?! :DD )
    Ty si tak neskutočne zlá, až si úžasná, a teda ťa za toto vlastne milujem. Lebo čítať v dnešnej dobe niečo použiteľné a originálne je asi také nepravdepodobné, ako keby som ti teraz povedala, že ma tu Styles dáva dole. Odzadu.
    No, dobre, chápeš. :DDDDD
    Lenže ty si výnimka, čo mi vlastne aj dáva nádej, že Styles raz zaklope na moje dvere. Ale buďme realisti. To ja zaklopem na tie jeho. Ale dvere to nebudú. Ehm, ehm.
    Zase som odveci. :DDDD
    Každopádne - milujem to, čítam to už asi tretíkrát, a tak, ako nechcem, aby si napísala ďalšiu jednodielovku, lebo viem, že to zase bude dokonalé a ja budem smutná z toho, že ty vieš všetko a ja nič, tak isto chcem, aby tu pribudla, lebo potom sa ešte týždeň rozplývam a cítim sa ako hlavná hrdinka a ďakujem tvojim rodičom, že vytvorili také niečo nadané a talentované a opanvicované ako ty. :DDDD (Najdlhšia veta môjho života, bitch! ♥ ) Pozdravujem. :-*
    :DDDD Dobre, zase som odhalená o ďalší kúsok. Hrám sa na hrdinky príbehov od Kataríny a cítim sa jak pán!
    Ale oprávnene. Lebo sa môžme dohodnúť, že ty budeš dokonalo písať, a ja budem dokonal hlavná postava tvojich dokonalých príbehov.
    Joj.
    Grcam dúhu. :3
    Teším a zároveň neteším sa na tvoju ďalšiu kruto úžasnú tvorbu. :333
    *NaPokrajiSílSomFaktŽeFaktZTebaTerazPotrebujemNutneZmrzlinu* *Aďka* xx

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. * *Aďka* xx ...dievča, tvoj koment mi vyrazil dych. Popravde je lepší ako tá poviedka od Katie ( len jej to, prosím, nepovedz ! :-D ) Pokračuj v ňom a každopádne sa zapoj s ním do nejakej súťaže...:-) Myslím to smrteľne vážne !

      Odstrániť
    2. toto je že och komentár! :D už si ako ja, ja som myslela, že to iba ja takéto hovadiny zatrepnem, bitch please ! ale určite nesúhlasím s komentárom nadomnou, myslím si, že tá poviedka je dokonalá už len tým, že je úplne ale úplne odlišná ! :D

      Odstrániť
    3. vidíš moja, ja som ti to vravela, že píšeš lepšie komentáre než ja poviedky!:D (a nechcela si mi to veriť, a teraz ti to napísal už aj niekto iný, takže je to pravda!:D) akurát som rozmýšľala nad tým že ťa nadrogujem, vytvorím blog a poviem ti že píš a ty napíšeš, a bude to dokonalé!!:D
      kam by si chcela klopať Stylesovi? prezraď, pôjdeme spolu:D
      radšej keby si si šla prečítať niečo použiteľnejšie a normálnejšie a nehrať sa na moje prehnane dokonalé hrdinky s dokonalými životmi, ktoré majú dokonalých chlapov:D
      a aj keď nebudeš písať do blogu, prosím si veeeeľa takýchto komentárov, aby ma mal kto rozosmievať a aby som si mala čo čítať asi päťkrát za sebou:D ďakujem ty moja opanvicovaná bitch, luuuuv yaaaaaa:)xxxx

      Odstrániť
  5. Ako tak vidím, nielen na mňa to teplo pôsobí ako : ..."letný slnovrat mi do jesene života priniesol po zimnom spánku konečne jarnú ruju..."
    Ale zakazujem ti písať druhé polky poviedok...tá pláž to bolo akože čo ? Vymazať ! Potom tá zaslintaná už bola zas OK, to môžem...Ten starý pár a slnečnice je klišé...to už radšej...Koupil ji k svátku kalhotky. S kytičkama. Byli to slunečnice..." ( Ivan Mládek )... ale vzhľadom na vek to beriem...PS : nemohla by si napísať asi zo päť začiatkov čohokoľvek a potom sa to spojí do jednej super poviedky ?! :-)
    Už budem dobráááá...:-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. alee, veď všetci radi klišé, teda aspoň moje čitateľky (postavte sa za mňa!:D) a myslela som, že sme mali dohodu? kritiku do očí, na blog len chválu:DD
      to je tak, že najskôr som rozbehnutá a začiatok ma napísať baví, a potom nejak to nadšenie opadne:D asi by som mala jednu časť písať tri dni po odsekoch:D:))

      Odstrániť
    2. Stojím za tebou ! Už teraz si ma predbehla, ale nemôžem ti to tak okato povedať...chápeš ? A dobrý nápad s tým písaním na etapy...zvlášť, keď pôjde o súťažnú poviedku ! Do Červenej knižnice pre -násťročné stačí aj takto. Každá to občas potrebujeme...:-) Ale aby si náhodou neskončila v kníhkupectve v sekcii : RODOGITKY...tento termín vymyslela moja spolužiačka pre 20 rokmi. Vtedy sa vydávali miniatúrne romániky do kapsy RODOKAPSY a začali vychádzať porevolučné telenovelistické braky, ktoré sme nazvali RO(mány)DO iG(el)ITKY ...malo to byť dehonestujúce pomenovanie.

      Odstrániť
  6. wáááááw, to jeiné, úplne iné, ale dokonalé :3

    OdpovedaťOdstrániť