streda 19. júna 2013

Life Goes On 29.

Upadla som do spisovateľskej krízy! Pre toto nečítam iné poviedky, potom vždy všetko porovnávam a analyzujem a potom mám chuť zaliezť niekam do diery, zbitá talentom iných ľudí, čo píšu o One Direction. Hlavne tie anglické poviedky. Pf. 
Ale vážne táto fanfiction  je úplne najdokonalejšia na svete, je aj prekladaná tu, ale ja osobne radšej čítam originál:) 
Našťastie, nedokáže ma to odradiť od písania, skôr ešte viac núti, aby som sa zlepšovala:) (ale aj tak mám depresívnu krízu:D)
enjooy♥

89 stupňov, 15 minút a 50,8 sekúnd. To je súčasná pozícia Polárky, severnej hviezdy. Keby ste sa na ňu pozerali z inej planéty, je to len jedna hviezda z mnohých. Ale na Zemi je nezvyčajne dôležitá. Je zafixovaná na mieste, skoro ako kotva, čo drží lode v prístave. Nezáleží, kde na severnej pologuli sa nachádzate, ak sa obrátite k Polárke, obrátite sa na sever. Viete, kde ste.
Ale v živote to také ľahké nie je, existujú aj iné spôsoby ako sa stratiť. V rozhodnutiach, ktoré urobíme, udalostiach, ktoré presahujú naše chápanie, dokonca aj v našich vlastných myšlienkach. V takýchto časoch čo môže byť naša kotva, naša severná hviezda, ktorá by nás nasmerovala? Čo ak sú to iní ľudia?  Životy, ktoré sa dotýkajú našich vo veľkých či malých významoch, pretože na rozdiel od Polárky, svetlo, ktoré prinášajú, nikdy nevybledne.
Ja som ten chodník, čo som si vyznačila stratila po telefonáte z nemocnice. Potom sa mi podarilo vybudovať ďalší, z malých radostí života, z ľudí, ktorí ma obklopovali. A teraz sa zrútil znovu. Rútil sa z Mliečnej cesty dolu, padal na zem ako asteroid, vzbĺkol plameňom a k nohám mi dopadli len malé kúsky.
Akoby som dostala facku. Prebrala som sa z toho sna, v ktorom som bola posledné dni. Niall sa vystrašene mykol dozadu. Naprázdno som otvárala ústa, no nevyšli z nich žiadne slová. Nevedela som, čo mu chcem povedať. Nevedela som, čo chcem navrávať sebe. Ale vedela som, že keby ma tam v tej chvíli pobozká, už by nebolo cesty späť.
Nevyvliekla som si ruku z tej Niallovej, no on ma pustil a o krok ustúpil. Zízala som naňho ako na prízrak. Svojim jediným slovom som nás prekvapila rovnako, ale mne už kolieska v hlave pracovali.
„Ne–nemôžem,“ hrudník mi zvieralo, preto tie slová zo mňa vychádzali ťažko, nedobrovoľne.
„Prepáč, nechcel som...“ ospravedlňoval sa rýchlo, očividne aj on stratil slová. Zoskočila som z múriku a pritisla si ruky na rozhorúčené líca. Frustrovane som sa zatočila dookola, potom pozrela na rozpačitého Nialla, ktorý si rukami prehrabával vlasy.
 „Ana, spravil som niečo zlé? Je mi to ľúto naozaj.“
„Ja... bože,“ vzdychla som. „Neber si to osobne,“ bola prvá normálna veta, čo zo mňa vyšla. „Po–pozri, ja viem aké to medzi nami bolo... a neviem, čo som si vtedy myslela, ale a–až teraz mi to došlo... nemôžem.“ Hlas sa mi neskutočne triasol a pocítila som v očiach slzy. Žalúdok mi skrúcalo v nepríjemnom pocite, keď som sa snažila vyjadriť svoje popletené myšlienky. „Nie je to tvoja chyba.“
Stále sme sa nedotýkali. Ani som si to neuvedomovala, ale pomaly som od Nialla ustupovala. „Ježiš, ježiš, ježiš,“ mrmlala som si potichu.
Niall ku mne vystrel ruky. „Louisiana, prepáč, všetko som pokazil.“
Zavrtela som hlavou. „Nepokazil. To ja. Ne–ne...“ nedokázala som dopovedať. Z celej situácie som bola tak zmätená. Poznáte ten pocit, keď si narazíte hlavu o stenu a vám tam potom navrie obrovská hrča, preto si poviete, že si nabudúce dáte pozor. A teraz k tomu prirátajte pocit vyrazeného dychu. Tomu sa hovorí náhle spamätanie alá Louisiana Higgins, ktorej nikto svojou sprostosťou ani nemôže konkurovať.
„Pokazila som to keď som sa na teba prvýkrát pozrela. Toto... nikdy nemohlo dopadnúť dobre. Chápeš?“
Nechápavo sa na mňa zamračil. „Moja choroba. Nemám šancu do života. Už mi nič nezostalo, nemôžem sa na niekoho naviazať, pripustiť si ho k telu. Ako teba... neviem, či už nie je neskoro...“
Niall prerušil môj monológ prudkým nádychom. „Ana, si úplne poriadku a šťastná. Ja viem, že to pre teba nie je ľahké, ale kým sa nič nestalo, môžeš byť pokojná, nie?“
„Vieš prečo som súhlasila ísť s vami na tour?“ povedala som potichu, a Niall musel pristúpiť o krok bližšie, aby ma vôbec počul. „Myslela som, že to je moja posledná príležitosť vidieť svet. Zažiť nové veci, a pritom nemyslieť na to, ako dlho ešte vôbec mám šancu užívať si. A–a teraz, prepáč mi, že som ťa naviedla niekam, kde som ani nechcela,“ slzy sa mi vyliali spod viečok a stekali mi dolu po lícach. Ani som sa nenamáhala ich utierať.
„Nie, ty mne prepáč, nemal som na teba tlačiť. Ana, neplač, prosím.“ Teraz už stál pri mne a položil mi trasúce ruky na krk. Palcami mi zotrel slzy a mne sa podarilo vykúzliť malý úsmev. „Ak... stále chceš pokračovať v plnení tvojich snov, ver mi, že ja ti rozhodne budem pomáhať. A nebudem ťa do ničoho nútiť, všetko je medzi nami v poriadku,“ uistil ma.
Pomaly som prikývla, no potom sa zapotácala. Zakrútila sa mi hlava, a prudko som zovrela Niallove predlaktia, aby som nespadla dozadu. Jeho oči sa vystrašene rozšírili.
„Si v pohode?“ vyhŕkol.
„Hej... len celý deň na nohách moje telo nezvláda,“ šepla som a privrela oči. Niall mi už po druhýkrát podrazil kolená a vyhodil si ma do náručia.
„Zaobchádzanie ako s princeznou,“ povedal mi do ucha a ja som si vyčerpane zložila hlavu na jeho plece. Bola som rada, že je so mnou. Stále som nevedela, čo chcem. Ale nemala som srdce dovoliť Niallovi niečo, čo by som neskôr ľutovala. Všetko je medzi nami v poriadku.

Prečo som tým slovám neverila?

Najhorší okamih môjho života bol, keď som chcela uložiť nový trailer a nešlo mi to:D ale nakoniec sa podarilo, tak teda nech sa páči, tentokrát je to na Life Goes On :))

8 komentárov:

  1. Počúvaj, ty si sa nejako s tými časťami rozbehla, sa ti nezdá ? Ty kokos, som šťastná, že tie pocity o nedostatku talentu v osobnom podaní nie je len vo mne, ale aj v iných. Ale ubezpečujem ťa, že sa nemáš čoho obávať. Talentu máš dosť, ver mi ;) No, teším sa, že som ťa navnadila na Dark. Skúšala som ho čítať v angličtine ale nie som až tak vzdelaná na to, aby som chápala tým skvelým opisom...Ňah, DAMN IT! Na ktorej že časti to si ? :) Ináč, júúú už sa jej prejavuje choroba, že ? Poor little Ana. Niallo bude veľký čajoš, že sa bude o ňu starať, že ? :) Jáááj teším sa na novú časť, podľa mojich skromných výpočtov a podobne súdim, že bude čoskoro ;)
    P.S. Jednodieločka nejaká by nebola ? :D xxxxx

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. spolužiačka sa mi sťažovala, že nepridávam často, ale nemám problém spomaliť, ak by ste chceli:D ďakujeem:)
      Dark je už prečítaná celá, teda aspoň pokiaľ je, autorka píše pomalyy, zatiaľ je tuším 55 kapitol:)
      Niall sa bude starať, samozrejme, ak sa neobjavia nejaké komplikácie;)):D a časť podľa mojej skromnej lenivosti neviem kedy bude, možno v piatok:)
      P.S. spravíme dohodu, ak napíšeš ty jednodieločku, napíšem aj ja :D xoxo

      Odstrániť
  2. Tá prvá polovica mi totálne vyrazila dych svojou dokonalosťou. V tomto si naozaj majsterka a žiadna D--K ( týmto sa jej ospravedlňujem, ak ju náhodou urazím ), či koho to tu ospevujete sa ti v tom naozaj nevyrovná...dovolila som si prečítať pár jej úryvkov ( aj keď len v preklade )a neverím, že to bude zlým prekladom... ale tvojim poviedkam v niektorých ich častiach ( aby som bola objektívna ) nesiaha ani po členky ! A neopováž mi povedať, že neviem, o čom hovorím !!! Som lepší recenzent ako spisovateľ ! Ale aby som zas moc nechválila. Nikdy sa nezmierim s témou, na ktorej zabíjaš svoj drahocenný talent, to po prvé a po druhé : Prečo v tom skvelom štýle z úvodu ( tzn. v reči rozprávača ) nedokážeš pokračovať aj v pásme postáv ?! Dialógy sú očividne aj uchočujne o niekoľko levelov horšie ! Ahá, prepáč, zabudla som, že ti sem nemám písať kritické poznámky....-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nie ste lepší recenzent ako spisovateľ :D a tá poviedka sa mi viacej páči z obsahovej stránky, autorka má úžasnú fantáziu, také niečo by som teraz vymyslieť nedokázala:D
      ... a ja vieem, ale keď tie dialógy sa proste píšu lepšie :D
      každopádne vždy som vďačná za názor, kritiku beriem a za chválu ďakujem!!:)

      Odstrániť
  3. o moj bože :O :3 ty to vždy tak dokonale píšeš:) tak neuveriteľne ale realistky :) a proste dokonalosť je to užasné :3 ja neviem,že čo by som ti mala ešte povedať na tuto dokonalosť :33 užas ♥ zbožnujem to :)) a ten trailer :3 juuuuuuj ♥ dokonalosť :3 žasnem nad tým :) rýchlo dalšiu časť :3 šupitko :33 aleex

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Kačaaa ty si do toho traileru použila tú pieseň čo som ti poradila... čast nemá chybu .. teda možno ibba jednu :D že sa nepobozkali :DDD ale inááááč uzas :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ňúúúúúú, ten začiatok. ♥
    Úžasné.
    Ale, ale...škoda, že pusa nebola. :( No zase na druhej strane verím, že príde! Príde! ...že? :3
    Ach jaj, tie tvoje opisy mi proste nerobia dobre. A vybrať si Polárku na prirovnanie k životu, to by mi nikdy nenapadlo, a o to úžasnejšie to bolo. :33
    A už som niekedy hovorila, že zmätený Horan je strašne zlatý? Nie? Hm, tak už to vieš. Jaj. ♥

    Ana proste bude žiť tak dlho, ako je jej určené, aj keď je to, chuderka, len postava. :D A ja verím, že to bude čo najdlhšie. :3

    A čo sa týka traileru, ako aj ten predošlý, je proste :3. (Passengeeeeeeeeeeer!) Prečo ty máš talent na všetko a ja na nič?! :D Faaaaaak.
    A Dark je...asdfghjkl. ♥ A toto je qwertzuiop. :333
    A ja som v pé í čé í. Muhahahaha! 3:)
    Panvica sa práve rozohriala, ak je to v tomto *píp* teple ešte možné. :D Je proste hotová. xx
    *Aďka*

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Hnevám sa sama na seba, že nemám dosť času na to, aby som tieto geniálne výtvory čítala dvakrát za hodinu :D Ale vážne, toto by ti mali vydať, mohla by si sa tým aj živiť :)
    Ďakujem nášmu neprekonateľnému Darku, že ťa postrčil k takému nádhernému dielu :) Inak ja už mám sebavedomie- čo sa týka poviedok, pokopané už dlho :D Tie britky, čo píšu ff-ky s chalanmi sú ako hrozne talentovaní mimozemšťania a mňa proste iritujú :D

    P.S. Daj ich dokopy, hun :) Veď keď už Louisiana vymýšľa slohy o vesmíre, musí byť do Horana naozaj buchnutá :D Xx

    OdpovedaťOdstrániť