streda 11. septembra 2013

Life Goes On - Epilóg.

Po dvoch šálkach čaju, pár hodinách za počítačom, a pomocnou rukou múzy, mám konečne niečo vytvorené:) Pridávam to až takto neskôr, lebo som ešte tri hodiny hľadala obrázky a pesničku. Enjoy♥




Si preč.
Ponoríš sa do morskej vody, pretože si na dne zbadala tú jednu mušľu, kopeš nohami, a tvoje prsty sa zovrú okolo malej schránky zatiaľ čo ti zaľahne v ušiach a v hlave pocítiš obrovský tlak. A potom sa ocitneš nad hladinou a víťazoslávne zdvihneš ruku, no odrazu ti vykĺzne. A kvôli bolesti hlavy, nemáš viacej sily znovu klesnúť dolu, aby si ju nahmatala v rozvírenom piesku. Ty si bola moja krásna mušľa. A vykĺzla si. A ja nemám silu. Opustila moje telo s poslednými zvyškami nádeje. Zviera mi hrdlo, kriví pery, stláča pľúca. Ale neunikne ani jediná slza. Ana. Kde si?
Si preč.
Keď sa môj zrak znovu zaostrí na všetky veci okolo, chcem ísť preč. Niekam, kde ma chlad zmrazí až do kosti, a ja sa obzriem okolo seba, uvidím ťa. Uvidím niečo, čo z teba zostalo v mojej pamäti, čo sa v hmle premení na siluetu mojej Any. A možno sa budem môcť konečne poriadne nadýchnuť, pretože teraz to nedokážem. Potrebujem ťa, tak ako kyslík v mojich pľúcach.
Viem, že napokon zabudnem, ako vyzeráš. Ako si do čela sťahuješ tú čiapku, doširoka roztvoríš oči, na perách ti zaihrá úsmev. Zabudnem aj na drobnosti z tvojej povahy, ktorú som ani zďaleka celú nepoznal. Sľúbil som ti, že to neurobím. Ale viem, že sa to stane, pretože ľudská pamäť má chyby. Zradí ma. A potom hádam ja prestanem mať pocit, že som zradil teba.
Si preč.
Šiel by som ťa hľadať. Do odrazu vody, ktorá  rukách žblnká o okraj pohára v trasúcich sa rukách. Do opustených ulíc, kde vanie vietor a ticho šepoce tvoje meno. Do svojho vnútra, pretože nachádzaš sa jedine tam.
A ak by som ťa našiel, vzal by som ťa na miesta, na ktoré som nestihol. Len príď domov. Ako zablúdená loď, pohľadaj svetlo majáku, začneme odznovu. Zapadneš do môjho náručia, a ja zatvorím oči, spánok si ma nájde. Povieš si, že som mal dlhú dobu na premýšľanie, akúsi prípravu. Ale nič, vskutku nič ma na toto nemohlo pripraviť.
Si preč.
Mala si tú drzosť vziať mi všetko, čo som kedy chcel. Hovoria, že domov je tam, kde je tvoje srdce. Ten svoj som stratil niekedy skoro ráno, keď môj pohľad spočinul na tvojom veľkom bratovi, prižmúril oči, z ktorých mu stiekli slzy a spýtal sa, kto sakra rozhoduje o týchto veciach, to bola posledná vec, ktorú som započul. Všetko ostatné sa mi podarilo zablokovať.
Vykrádam slová z pesničiek, z básní od iných ľudí, ktoré sa skončili slovami chýbaš mi. Pretože mi chýbaš.
Počúvam ticho. Naháňa mi strach, a potom som konečne schopný zložiť sa na zem a pustiť zadržiavané slzy. Je to srdcervúci zvuk, tlmený rukávom čierneho trička, ktoré si pritískam k perám. Sľúbim si, že potom sa pozbieram. Utriem si líca a vstúpim na mokrú trávu, ktorá sa leskne. Nikto ma nevidí, ako kráčam k davu ľudí, ktorí sa tam zoskupili už dávno. Meškám, no bál som sa. Bál som sa tej myšlienky, že tam ležíš ty, aj keď tam v podstate nie si. Milovala si život, no zradil ťa a to ma desí. Kam zmizol, ak už nie je s tebou?
Na cintoríne vyrúbali strom, pretože by vraj už dlhšie nedokázal stáť sám. Niekto mi kedysi povedal, že za každý strom, ktorý už nie je na Zem prichádza nový život. Nie je to tak aj s ľuďmi? Hľadím na to miesto, ktoré je prázdne a zrazu si uvedomujem, ako jasne dnes svieti slnko.
A ty si preč.
Práve dnes, keď už z jesene nezostalo takmer nič, ani len pomaly hnijúce listy na chodníkoch, krajinu zaplavilo slnko. Práve dnes, keď by sa malo zamračiť, a spustiť sa dážď, akoby všetko smútilo. Usadila sa mi v hlave myšlienka, že je to pre teba. Že keby si stále tu, potešila by si sa slnečnému dňu, a mňa by si prinútila k úsmevu. Asi sa mi tá myšlienka páči. Na tom mieste, kde nevedno kedy vyrastie ďalší mohutný strom sa odrážajú posledné lúče, ktoré sa už chystajú ukázať druhej strane sveta.
Rozostrený pohľad mi padne na Will v obopnutých čiernych šatách a príde mi jej ľúto. Bože ako veľmi by som si prial, aby sa ten ďalší život zrodil práve v nej. Ona, Harry i ja však vieme, že to sa nestane.
Ana, život ide ďalej. Si preč. Spolu s tebou odišiel kúsok zo mňa, ktorý som sa ani nesnažil nahradiť. Ale ako umelec dokladá časti mozaiky, ja sa ho pokúsim nahradiť. Urobím zábery okamihov, či už z mojej pamäti, alebo z tých, čo prídu. A vždy si budem pamätať tie tri slová, ktoré ma dajú dokopy. Život ide ďalej.


Oficiálny koniec poviedky:) Názory ?

12 komentárov:

  1. Sedím si tu, zrevaná. Rozmýšľam. Úžasný koniec! Fakt. :*

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Si sa vypla k výkonu, -nástky zas budú slziť ! Ále nech, zaslúžia si to. Zaslúžia si konečne čítať kvalitnú literatúru z obsahovej aj formálnej stránky, aj keď je o "vandirekšn", čo by malo byť trestné...:-) Dobre, nezabíjajte ma! Mám právo na vlastný názor. Čítajte, čítajte ! Tento blog stojí za to...a Katie... máš jedinečnú šancu priliať trochu vkusu a umenia do hlavičiek vašej generácie...nezlyhaj, prosím!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zabila si ma! Nádherné a zas som urevaná! :) Je to prekrásne ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Asi sa mi potia oči.
    Bože, prečo?
    Ešte ma nerozrevala ani jedna poviedka, nerozreval ma ani tento epilóg, ale som k tomu neskutočne blízko.
    Ty si tak úžasná. To je asi všetko, čo zo seba dostanem. Ale podľa mňa to stačí. Lebo veď ty vieš.
    A keď si ešte predstavím, že takéto veci sa stávajú každý deň a všetko je tak nechutne nespravodlivé, mám chuť to tu zabaliť.
    Tvrdím to stále, no nepomôžem si, keďže je to pravda. Si taká talentovaná, že by ti všetci mali závidieť. Aj ja ti. Ale v dobrom. Proste...uch.
    Zbožňujem ťa.
    A som úplne najviac rada, že píšeš aj tú zatiaľ veselšiu a optimistickejšiu poviedku, lebo ak by si ma tu mala nechať s týmto, asi by som ťa osobne prišla doraziť. :DD
    Prestaň byť tak dokonalá, potom sa možno aj porozprávame. :-* xx

    OdpovedaťOdstrániť
  5. pomaly sa dostávam do depresie z takého krásneho konca a pomaličky si tu revem pri tom, ako má vrátane občas záchvat kašľu, a čakám, kedy z teba zase nieco vypadne a ty poteší veľa sŕdc nás - tvojich verných čitatelia...tvojenskej epizódy sú tie najkrajšie aké som kedy citala...vlastne, vsetko čo si kedy napisala..bolo niečím čo sa slovami opísať ani nedá..darlin, debby za toto mali dať Nobelovu cenu!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Katie, ja som nič lepšie nečítala...nikdy zo zásady neprisám, ale môžem ti dať to najčestnejšie 'čestné' že toto je naozaj najlepšia vec z najlepších. budem ti držať palce a ak ty nevydáš v budúcnosti niečo, tak ja fakt asi zjem kefu :D(či jak sa to hovorí).. -Tins

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Neviem, či mi teraz uveríš, alebo nie, ale včera sme boli na onkologickom úseku v našej nemocnici a ja som si hneď spomenula na Anu. Vidíš, ako mi zostala v pamäti? :) Ja som vedela, že pridáš epilóg, som rada, bola to krásna poviedka, aj keď sa skončila veľmi smutne :/ ale život býva aj taký, bohužiaľ. Nemám dostatočnú slovnú zásobu, ktorá by vystihla všetky moje pocity, ktoré mám z tohto epilógu ale jedno viem, že si veľmi talentované mladé dievča, ktoré to v budúcnosti dosiahne veľmi ďaleko a môžeš Ďakovať pánu Bohu za tento dar, aký si dostala, myslím to skutočne vážne. Ďakujem Ti za túto poviedku a aj za tie ostatné, ktoré ešte prídu... Danka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. SI ma nahnevala. Nie preto, že je to o nejakú dobu neskôr než si to ukončila, ale preto, že ty si zo seba dostala niečo o čom by som ja ani nedokázala triezvou či zdrogovanou mysľou uvažovať. Rozmýšľam, či toto mohlo napísať 15-ročné dievča, odo mňa staršie len o niekoľko dní :) A prídem na to, že moja Katie môže, pretože to čo je v nej nemá nikto iný ;) Mám doma klobúk, taký čiernobiely. Radšej by sa mi páčil hnedý a semišový s čiernou stuhou, aby som ho mohla tak krásne zložiť a predať ti poklonu ako to robia tí galantní páni v starých filmoch pri nejakej žene, ktorá sa im páči. Nedokážem nič viac dodať, pretože si my vybila dych, zrak, hlas a sluch! Milujem celý tento blog, milujem tvoje písanie a ak by si sa opovážila skončiť ja sama ťa cez mail alebo Skype dokopem napísať nejakú knihu, hoci len pre mňa :) Love ya sis! Xxx ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  9. uff.. to bolo prve co ma napadlo ked som tuto cast docitala.. to mas naozaj len 15 rokov? nechapem to... to co pises je proste.. no neskutocne.. obdivujem ta.. pretoze podla toho ako pises svoje poviedky musis mat neskutocny vnutorny zivot.. nadherny..
    dzana

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Všetky komentáre nado mnou obsahujú všetko, čo som tu chcela napísať :D To, že je to dokonalé už zrejme vieš, keď to tu každý píše- och, som rada, že majú všetci taký dobrý vkus :3
    Ale dovoľ mi napísať ešte jeden nezaujímavý komentár :)
    Tá pesnička sa k tomu neskutočne hodila ( Heart of stone- soundtrack k Breaking Dawn 2, že??? Nebodaj ho aj ty počúvaš stále dookola? :O :D)
    Bol to Niallov pohľad, takže mi je to o to viac ľúto, lebo napriek tomu, že ma veľakrát "naštval", niečo také si zaslúžil.
    Ana si to nezaslúžila!!
    Ach, jasné, život nie je fér, to už viem dávno. Ale aj tak ma to mrzí :( Aspoňže ty nesklameš, darling ;)
    Je to prenádherné xxx

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Katie môžem ti niečo povedať (napísať)? Tvoje písanie je neskutočné! Myslím, že nemôže existovať človek, ktorý keď si niečo z tvojej dielne prečíta sa nezamiluje do tvojho písania. A môžem ešte čosi? :D Všetkým nám tu dokazuješ aký máš obrovitánsky talent (a tým myslím, že i keď máš iba 15 rokov by si strčila do vrecka veľa spisovateľov), no už len dúfam, že raz (čoskoro) vydáš knihu, pretože už len mať knihu napísanú od teba je sen. :))

    OdpovedaťOdstrániť