utorok 28. januára 2014

Spider's Web Of Lies 30.

Dobre, tak asi nekončíme. Po poslaní tejto časti Maruš nasledovala veľmi vášnivá debata s dvomi alternatívami, a nakoniec sme vyšli s treťou, takže... uvidíte.:)
enjoy♥

Vlastne ani neviem, prečo som si myslela, že bol dobrý nápad uvažovať nad prácou v kaviarni, alebo akomkoľvek inom sociálnom prostredí. Došlo mi to niekedy v čase, keď som tretieho zákazníka, čo vošiel dnu s úsmevom prinútila mračiť sa v priebehu pár sekúnd. Prirodzený šarm. Po mame.
Vlastne ani neviem, prečo som si myslela, že bol dobrý nápad uvažovať všeobecne nad pracovaním. Nie teraz. Vtedy, v temných časoch výberu kariéry, po skončení pekla, čo bola stredná škola. A že s tým tancom sa vlastne ďaleko nedostanem, to mi tiež nedošlo. Mohla by som. To by som však musela posielať prihlášky vybavovať telefonáty, a rozprávať sa s ľuďmi – asi moje najhoršie kvality, ak nepočítam odkladanie nákupu, kým mi v chladničke na večeru nezostane asi fľaša kečupu. Nie že by som si nemohla dovoliť asistentku. Ale nemôžem. A tá mamina mi určite pomôže. Podľa toho, ako po mne hádže vražedné pohľady keď sa ocitnem v jej blízkosti, mám pocit, že ona má pocit, že ma vydedili. Pravdepodobne sa k tomu schyľuje.
Prečo som prechádzala štádiom tínedžerského rebelovania? Prečo som nedržala hubu a krok ako Liam, alebo mamina obľúbená dcéra? Mohla som byť úplne šťastne (a s tabuľkou na čele čo hlása iróniu) zamestnaná vo firme, ktorá ani neviem, čo presne robí, ako je mama, jej vydarené deti, a pravdepodobne aj ich deti a deti ich detí.
Keď ma pravdaže mama prihlásila do baletnej školy (a pri najbližšej príležitosti jej tento argument otrieskam o hlavu, vždy ma tie dobré veci napadnú až neskôr) nemohla som poznať dôsledky. Že budem približne o pätnásť rokov s úsmevom, čo je pravý asi tak ako prsia ďalšej zákazníčky, veľmi graciózne pobehovať medzi stolmi, a snažiť sa držať nad vodou môj byt a žalúdok – tú fľašu kečupu na večeru odkladám až na stav núdze. Že budem hľadať spolubývajúceho, čo nebude masový vrah alebo šialenec. A ešte že budem emocionálne zničená po jednom vzťahu a jednom ne–vzťahu.
Ale každopádne budem rozdávať tie umelé úsmevy na všetky strany, ak nemusím byť skutočne nešťastná zaseknutá niekde v kancelárii. A radšej budem mať to tetovanie na členku, čo môže znamenať osud, ale aj názov čínskej polievky, a nech vyzerá škaredo keď zostarnem, než aby som bola stará a škaredo by vyzeralo moje vnútro, zničené potrebami a žiadosťami iných ľudí. Ten symbol bol aspoň z väčšej strany moje rozhodnutie.
Keď som konečne schopná si aspoň chvíľu oddýchnuť za pultom, prehnutá v páse a s rukami na kolenách, zvonček nad dverami zacinká. Obzriem sa po jednej z kolegýň, no nie sú v dohľade, preto pohľadom skontrolujem zákazníka, a ten nahodený umelý úsmev mi zamrzne.
Usadí sa za stolom pri okne, a ja sa tak trochu roztrasene pohnem k nemu. Než stihnem prehovoriť, pozrie na mňa a nadvihne obočie. „Finn?“
„Ahoj, Louis,“ pozdravím potichu, a prejdem si spotenou rukou po čiernych džínsoch.
„Vyzeráš... inak,“ poznamená, a ja neviem, čo mu mám odpovedať.
„Dáš si niečo?“ rozhodnem sa nakoniec, a on očami rýchlo preskenuje menu.
„Horúcu čokoládu. So šľahačkou. Veľa šľahačky. A usmiateho Harryho – to si písať nemusíš.“ Dych sa mi zasekne v hrdle, ale usmejem sa. Plasticky.
„Takže veľa šľahačky? Ešte niečo?“
Pokrúti hlavou, na tvári kyslo–zarmútený výraz, a ja sa chystám odísť, keď ma zachytí za zápästie.
„Toto by som ti asi nemal vravieť, ale... chýbaš mu, vieš?“ Roztrasene vydýchnem. Zahmkám a potiahnem si koniec vlasov, na jazyku mám slová. Nie.
„Nepoznáš náhodou niekoho, kto hľadá spolubývajúceho? A nie je ako... masový vrah?“ pýtam sa napokon, a sledujem, ako sa mu kútiky úst vytáčajú nahor.
„Myslím, že poznám niekoho presne vhodného na tú rolu.“

7 komentárov:

  1. Ale, že dobrý vnútorný monológ a rozbor nezávideniahodnej situácie. Potešilo ma, že bol trošku preseknutý aj dialógom, hoci nemám tušenie, či je Louis ( to bude tými trápnymi zahraničnými menami!!! Fuj! ) baba, alebo chalan. Predpokladám chlapa...ale asi bude horúcejší ako tá čokoláda! Koľkokrát ste videli chalana nacieďať sa horúcou čokoládou so šľahačkou??? Normálneho chlapa! Jáááj...Týmto som si odpovedala na vlastnú otázku...:-)
    Netrapošte a nechajte to v reálnych intenciách.
    Fakt prvé dve tretiny bez najmenšej chybičky...potom zrejme došlo mazanie...:-) A začalo to drieť...Aké boli tie dve iné alternatívy? HD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pre odborného kritika literatúri: Keby si čitala alebo čítal prípadne od začiatku tak ti dojde, že Louis je chalan a to že si dal aj tú šľahačku patrí k jeho postave a aj povahe a aj keby nie NO A ČO? Lebo je vážne podstatné čo si objedná zatiaľ čo sa rieši úplne iný kontext... nekritizuj po tom čo prečítaš jednu časť...

      Odstrániť
  2. Pfuuu... ♥ Harold a Finny budú spolubývajúci a Louis to vybaví..ľúbozvučná kombinácia :D :D och krásne, pomaly sa roztekám ako zmrzlina eskimo na slnku..čo je už menej krásne...aaale podstatou je, že by si/ste mali napísať la druhý diel Finny and Harold :D (Bree)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. No tak toto je teda iný obrat. :D
    Som naozaj zvedavá, čo sa bude diať, ale myslím, že si myslíš, že viem. Možno som to práve ja, čo má s Tomlinsonom tú šnúrku osudu či čo. Iba ak by nie. Ale no tak je očividné, kto by mohol byť jej nový používame-spoločnú-kúpeľňu partner. Taký spolubývajúci sa predsa neodmieta. 3:D Nech prijme teda, jej odkazujem. A tebe že je to super. xx

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Prečo? Prečo to tak skončilo?! Však umrem zvedavosťou, a potrebujem aby to bol Harry :/ krásna časť inak ale "oh god, why???" ten koniec awrgh :) som rada za novú časť, veď som sa nedočkala skoro :) love ya a... Prosim nech je to Harold :3

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Waaah Katarína je to absolútne dokonalé!!! Plnými dúškami si užívam tvoje písanie, pretože je proste... Aaach veď ja tu už otravujem tak dlho, že ma musíš chápať, aj keď trepem nezmysly. :D
    Ale nie je nič lepšie ako tento koniec. Teraz poviem absurdne hlúpu vec, ktorá je typická pre pojašené nástky, ale ja medzi ne prakticky (aj teoreticky) patrím, sou...
    Bude to Styles? o.O :D
    Ku celej tejto časti poviem len jeeeez lebo ma vážne nič nenapadá..
    Asi len, že je to istým spôsobom zvláštne a zľahka mätúce (to len ja môžem zabudnúť, že Finny tancuje/ tancovala, že? -.- Skleróóza...) a ja Ti to celé žeriem. :DD
    So silnou pravdepodobnosťou tento komentár vyhrá hviezdnu rotu, ak ju ešte nedosiahol nejaký predošlý, who cares. :D
    Anyway, ďakujem za nápad na horúcu čokoládu s extra porciou šľahačky, keďže popri mandarínkach a milovanom zelenom čaji som na ňu takmer zabudla! :3
    Love you, you perfect idiot. :DD XoXo

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Konečne som sa sem dostala. Júú!
    Finn a servírka? Vážne? To by ma nenapadlo. A Louis, hrdina a muž činu sa tam dovalí ako veľká voda a robí sprostredkovateľa emócií. Milujem takýchto dohadzovačov či v smutných, či vo veselých chvíľach :) Premýšľanie na začiatku bolo úplne na bomby. Vážne niekedy rozmýšľam, ako niekto dokáže vytvoriť a opísať tak krásne myšlienkové pochody. Jednoducho skvelé, teším sa na ďalšiu časť ;) With love ♥ xx

    OdpovedaťOdstrániť